Reklamační řád

 

1. Kupující je povinen si bezprostředně po převzetí zboží zkontrolovat správnost obsahu doručené zásilky.

2. Zjistí-li Kupující kontrolou zásilky dle bodu 1., že doručené zboží obsahuje vady, respektive že se obsah zásilky liší od specifikace v příslušné kupní smlouvě, může uplatnit nejpozději do 30 kalendářních dnů od doručení zboží nebo do prvního užití zboží vůči Prodávajícímu reklamaci způsobem uvedeným v článku 4. níže. Na reklamace uplatněné Kupujícím po této lhůtě nebude brán zřetel.

3. Za vadu nelze považovat změnu zboží, která vznikla v důsledku exploatace zboží. Vadu spočívající v rozdílu v množství objednaného a doručeného zboží je Kupující povinen doložit pomocí objektivního důkazního prostředku, např. svědectvím třetí nezávislé osoby.

4. Reklamaci uplatní Kupující zasláním Prodávajícímu záznamu o reklamaci na formuláři, který tvoří Přílohu č. 1 Reklamačního řádu, a bude obsahovat přinejmenším číslo faktury, ke které se reklamace vztahuje, co nejvíce podrobný popis vady, která je předmětem reklamace, a počet kusů zboží, na které se reklamace vztahuje. Na zboží zaslané Prodávajícímu k reklamaci bez příslušného formuláře nebude Prodávajícím v rámci reklamačního řízení brán zřetel a nebude-li formulář k takovému zboží Kupujícím dodatečně zaslán ani ve lhůtě 90 dnů od doručení takového zboží k reklamaci, bude zboží Prodávajícím zlikvidováno.

5. Uplatnění reklamace nemá odkladný účinek na splatnost faktury za zboží, kterého se reklamace týká.

6. Záznam o reklamaci je Kupující povinen doručit Prodávajícímu v písemné formě, přičemž za písemnou formu se považuje též forma elektronické komunikace (e-mail) nebo forma vyplnění příslušného formuláře na e-shopu Prodávajícího.

7. Kupující je povinen doručit Prodávajícímu na vlastní náklady zboží, na které uplatňuje reklamaci, do provozovny (skladu) Prodávajícího, přičemž zboží, na které je uplatňována reklamace musí být čisté, mechanicky nepoškozené, nepotištěné, nevyšité nebo jiným způsobem užité, použité či znehodnocené Kupujícím. Jako součást zásilky přiloží Kupující záznam o reklamaci s přesným popisem vady a doklad o koupi zboží (faktura).

8. Reklamaci není možné uplatnit zasláním Prodávajícímu zásilky na dobírku. Taková zásilka nebude Prodávajícím převzata.

9. Jakýkoli postup v rozporu s podmínkami tohoto Reklamačního řádu, zejména pak s ustanovením článku 7. výše je důvodem k zamítnutí reklamace ze strany Prodávajícího.

10. Bude-li reklamace Kupujícího zamítnuta, ať už pro její uplatnění v rozporu s tímto Reklamačním řádem, nebo pro její neopodstatněnost, má Prodávající nárok zejména na úhradu nákladů, které mu vznikly v souvislosti se zasláním zboží, kterého se reklamace týkala, zpět Kupujícímu, a nákladů vzniklých Prodávajícímu v důsledku posouzení reklamace Kupujícího. Bude-li reklamace Kupujícího uznána jako oprávněná, nahradí Prodávající Kupujícímu prokazatelné náklady, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace.

11. Lhůta pro vyřízení reklamace Prodávajícím činí 30 dnů od doručení záznamu o reklamaci a zboží, kterého se reklamace týká Prodávajícímu v souladu s tímto Reklamačním řádem, přičemž uvedená lhůta nepočne běžet, není-li naplněna některá z výše jmenovaných podmínek.

12. Prodávajícím uznaná reklamace (tj. reklamace, se kterou byl Prodávajícím Kupujícímu vysloven souhlas) může být vyřešena cestou opravy nebo náhrady vadného zboží či jeho části zbožím bezvadným, poskytnutím slevy na vadné zboží dle ustanovení 13. níže, a, není-li možné poskytnout slevu, vrácením kupní ceny Kupujícímu postupem dle ustanovení 14. níže.

13. Slevu poskytne Prodávající Kupujícímu s přihlédnutím k charakteru vady zboží a možnosti dalšího použití vadného zboží. O slevě rozhoduje obchodní ředitel Prodávajícího, přičemž rozhodováním o poskytovaných slevách může pověřit další osoby.

14. Není-li možné vadné zboží či jeho část opravit či nahradit nebo poskytnout na něj slevu z důvodu výskytu takové vady, která neumožňuje jeho užívání Kupujícím k zamýšlenému účelu, vrátí Prodávající Kupujícímu kupní cenu na základě dobropisu zaslaného Prodávajícím Kupujícímu, který je Kupující povinen podepsat a doručit Prodávajícímu zpět.